راهنمای ابتدایی خرید کولر گازی

  1. متراژ
  2. کاربری
  3. برق
  4. تعداد افراد و وسایل گرمازا
  5. لوله کشی و جانمایی دستگاه

خرید کولر بر اساس متراژ محیط

راهنماي خريد كولر گازي

انتخاب کولر بر اساس نوع کاربری

این نکته را در نظر داشته باشید در صورت تغییر کاربری از مسکونی به تجاری و اداری، متراژ های ذکر شده کاهش پیدا میکند، با توجه به حضور نفرات بیشتر در محیط های تجاری و اداری و وجود دستگاه‌های گرماده روشنایی لامپ و حتی نوع معماری این مسئله بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

راهنمای خرید کولر گازی اندازه اتاق

نکات ضروری برقی هنگام نصب کولر

باید به نکات برقی نیز توجه کرد بهتره قبل از خرید و انتخاب نوع کولر گازی حتما برای این موضوع فکری کنید، چون در کولرهای اینورتر کابل برق باید سمت یونیت بیرونی کمپرسور وصل شود ولی در کولر های قدیمی و به اصطلاح پر مصرف یا معمولی، برق از سمت پنل داخلی وصل می شود.

نکات برقی کولر گازی

توجه به تعداد نفرات و تعداد وسایل گرمازا

تعیین مقدار مشخص سرمادهی برای یک فضا شاید خیلی دقیق نباشد چرا که وضعیت فضایی موجود، تعداد دستگاه‌های گرمازایی که در فضا وجود دارد و تعداد نفرات در محیط قابل پیش بینی دقیق نیست اما می‌توان به صورت تخمینی بررسی کرد.

چه کولری برای چه متراژی

لوله کشی و جانمایی دستگاه

  1.  محل نصب یونیت داخلی
  2. محل نصب یونیت خارجی و پای مخصوص
  3. مسیر لوله کشی لوله
  4. لوله تخلیه آب درین

برای نصب یونیت داخلی در نقطه مورد نظر بهتر است که در عرض محیط باشد. به جهت توزیع برودت مناسب و پرتاب باد از نصب در زیر درب و سرویس های بهداشتی، گوشه های دیوار، بالای تلویزیون و غیر و خودداری کنیم.

محل نصب یونیت خارجی باید در محیطی باشد که کاملاً تهویه مناسب به جهت خروج گرما داشته باشد و بتواند فاصله های استاندارد را رعایت کنند یونیت خارجی نقش بسیاری در بازدهی کولر دارد.

جهت زیبایی در نصب می توان از قبل لوله کشی را در داخل دیوار انجام داد ولی باید حتماً استانداردهای لازم و وسایل لوله کشی مناسب با دستگاه را تهیه کنید در صورت عدم توجه به استاندارد در هنگام نصب با مشکلاتی روبه رو می شوید که باعث خرابی دیوار یا کاغذ دیواری و در بعضی موارد لوله کشی مجدد میشود.

یکی دیگر از مشکلات متعدد در کولر های گازی نشت آب از یونیت می باشد که دلایل زیادی دارد اما یکی از دلایل عمده آن عدم توجه به لوله تخلیه آب در هنگام نصب می باشد که شیب و محل تخلیه مناسبی ندارد، اگر می‌خواهید از این موضوع رنج نبرید حتما از قبل فکری اساسی انجام دهید.

نصب کولر گازی نکات مهم

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد