جمعه سیاه چه تاریخی است؟

تاریخ جمعه سیاه 2023 روز یکشنبه 24 نوامبر برابر با 3 آذر 1402 می باشد.

ورود به صفحه بلک فرایدی سال 1402 ایران

دیجی کالا

آرتینا (اکسسوری)

بانی مد (پوشاک)

مو تن رو (آرایشی و بهداشتی)

بلج (خواب و دکوراسیون)

خانومی (آرایشی و بهداشتی)

کالا تیک (موبایل و لوازم جانبی)

 

ورود به صفحه بلک فرایدی سال 2023 ترکیه

Trendyol (بزرگترین فروشگاه آنلاین ترکیه)

Lcwaikiki (محبوب ترین فروشگاه اینترنتی ترکیه)

Zara (لباس، کیف و کفش)

Bereshka (پوشاک)

Defacto (مد و لباس)

Colins (پوشاک)

koton (پوشاک)

 شاید بارها اسم جمعه سیاه را شنیده باشید. هیچگاه برایتان سوال شده که قضیه جمعه سیاه چیست؟ جمعه سیاه یکی از رویدادهای جالبی است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران آن را برگزار می کنند. جمعه سیاه یا بلک فرایدی سنتی است که از آمریکای شمالی شروع شد و طولی نکشید که در سراسر جهان همه گیر شد و راه خود را به کشورهای دیگری از جمله ایران باز کرد.

جمعه سیاه چیه؟

در کشور آمریکا، یک روز بعد از روز شکرگزاری، که آخرین جمعه ماه نوامبر است، خرید برای کریسمس شروع می شود. این روز اگرچه تعطیل نیست، اما مردم کمتر در این روز به سر کار رفته و بیشتر مرخصی می گیرند. سنت و رسم این مراسم اولین بار از آمریکا شروع شد.

جمعه سیاه حراج

در سراسر امریکا خرید در روز جمعه و حتی چند روز زودتر بسیار متداول است. فردای روز شکرگزاری مردم خود را برای خرید سال نو آماده می کنند. به همین دلیل از همان ساعت‌های پایانی روز پنجشنبه فروشگاه‌ها خدمات رسانی به مشتریان خود را شروع می کنند.

اکنون این به یک سنت تبدیل شده که مردم از ساعت 4 صبح خریدهای خود را شروع کنند. به همین دلیل صاحبان فروشگاه‌های آنلاین و سنتی از چند روز قبل خود را برای این رویداد آماده کرده و اجناس خود را با تخفیفات ویژه آماده می‌کنند.

اصطلاح و فلسفه بلک فرایدی درست مانند تاریخ کشور مبداش یعنی آمریکا پر فراز و نشیب بوده است. از جمعه‌های خونین گرفته تا جمعه‌های پر سود بازار بورسی که با خودکار مشکی سود خود را ثبت می‌کردند، جمعه سیاه شکل گرفت.

جمعه سیاه در واقع نشان دهنده تخفیف‌های ویژه‌ای است که در این روز فروشگاه‌ها ارائه کردند. در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران و ترکیه نیز بلک فرایدی برگزار می‌شود. در ادامه بیشتر در مورد آن‌ صحبت می‌کنیم.

جمعه سیاه خرید در ایران

قوانین جمعه سیاه

خرید بلک فرایدی و برگزاری آن همواره با قوانین نانوشته‌ای همراه بوده است.  برای مثال طی یک قانون نانوشته تخفیف‌ها همواره 70 درصد بوده و بیشتر شامل اقلامی خواهند بود که مورد نیاز مردم هستند. لباس‌ها، کتاب، هدیه‌های کریسمس و... اقلام حراجی.

یکی دیگر از قوانین جمعه سیاه عرضه محصولات بسیار گران قیمت است. مثلا گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت، تلویزیون‌های برند، کنسول‌های بازی، کیف و لباس برندهای معروفی مانند ورساچه، عطرهای تام فورد و کت و شلوارهای خوش دوخت

فروشگاهی مانند آمازون، علی بابا، دیجی کالا و ... نیز محصولات گران قیمت خود را با تخفیف‌های فوق العاده 50 الی 70 درصدی به فروش می‌رسانند. فروشگاه‌های ایرانی مانند آرتینا نیز از هم اکنون خود را آماده این رویداد می‌کنند. بنابراین می‌توانید قیمت‌ها را بررسی کرده و با بهترین تخفیف خرید کنید.

جمعه سیاه خرید

اجناس جمعه سیاه

همه ما می‌دانیم که هر وقت صحبت از خرید کردن باشد، رد پای خانم‌ها در آن دیده می‌شود. خانم‌های زیادی عاشق خرید در زمان تخفیف هستند. به همین دلیل اجناس زنانه جزو محبوب‌ترین اجناس موجود در جمعه سیاه هستند.

جمعه سیاه اغلب برای خرید اجناس زمستانی است. پس انتظار می‌رود لباس‌های زمستانی، اجناس زنانه و همچنین اسباب بازی‌های مخصوص هدیه کریسمس بهترین اقلام برای تخفیف دادن در جمعه سیاه باشند. لباس‌های زنانه، اکسسوری‌های خانم‌ها، لباس‌های گرم کودکانه و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد را می‌توانید در جمعه سیاه پیدا کنید.

البته بدون شک فروشگاه‌ها از خریداران آقای خود نیز غافل نخواهند شد. کت و شلوارهای زیبا، پالتوهای زمستانی، بوت‌های مردانه و عطرهای جذاب مردانه جزو اجناس محبوب مردانه در بلک فرایدی هستند.

جمعه سیاه در ایران

علاوه بر کشورهای خارجی، در ایران نیز جمعه سیاه برگزار می‌شود. تاریخ جمعه سیاه 1402در ایران روز 3 آذر است. شرکت‌های ایرانی و فروشگاه‌های بزرگ در این روز و حتی چند روز زودتر، تخفیفات ویژه و خیره کننده‌ای برای محصولات خود در نظر می‌گیرند.

اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که جمعه سیاه در تهران کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نه تنها تهران بلکه بیشتر شهرهای بزرگ دیگر در جمعه سیاه تخفیفات فوق‌العاده‌ای دارند. فروشگاه‌های بزرگ و همچنین مغازه‌های معروف تهران و دیگر شهرها با ارائه تخفیفاتی گاها 70 درصد به خرید ارزان مردم کمک می‌کنند.

هر ساله استقبال زیادی از جمعه سیاه دیجی کالا، مدیسه، مو تن رو، بانی مد و دیگر فروشگاه‌های بزرگ ایران می شود.

جمعه سیاه در دوبی

جمعه سیاه ترکیه کی هست؟

علاوه بر کشور ایران، کشور ترکیه نیز جمعه سیاه را برگزار می‌کند. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که جمعه سیاه ترکه کی است؟

جمعه سیاه از روز 23 نوامبر شروع شده و به مدت یک هفته در استانبول برگزار می‌شود. استانبول و برخی دیگر از شهرهای ترکیه امکان خرید محصولات با تخفیف 50 الی 70 درصدی را برای مردم فراهم می‌کنند. می‌توانید با یک تور استانبول به این کشور سفر کرده و از تخفیف‌های هیجان انگیز این کشور بهره ببرید.

لباس‌های ترک و لوازم خانگی که در این کشور عرضه می‌شوند بسیار باکیفیت بوده و می‌توانید از آن برای سال‌ها استفاده کنید.

برگزاری جمعه سیاه نه تنها به صنعت گردشگری ترکیه کمک می‌کند، بلکه برای کسانی که خرید می‌کنند نیز سودآور بوده و امکان استفاده از محصولات باکیفیت فراهم می‌شود. همچنین با وجود شلوغی بیش از حد فروشگاه‌های برگزار کننده تخفیف بلک فرایدی در دیگر کشور ها، جمعه سیاه در ترکیه چندان شلوغ نبوده و می‌توانید با خیال راحت خریدهای خود را انجام دهید.

جمعه سیاه بیت کوین

اما خبر خوب برای کسانی که در بازارهای ارز دیجیتال در حال معامله هستند و یا می‌خواهند تازگی به این بازار راه پیدا کنند. جمعه سیاه بیت کوین نیز در راه است. در بازار ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین سقوط و صعود زیادی وجود دارد. به همین دلیل برخی از هفته‌ها که قیمت‌ها بسیار افت می‌کنند، آن را هفته حمله خرس‌ها می‌نامند.

جمعه سیاه خرید اینترنتی

هفته‌هایی که نزدیک کریسمس است، مردم پاداش آخر سال خود را دریافت کرده و چه بازاری بهتر از بازار ارز دیجیتالی مانند بیت کوین برای خرید و فروش وجود دارد. قیمت بیت کوین قرار است به قدری پایین بیاید که بتوانید با قیمتی مناسب سهم خوبی را خریداری کنید.

این برای کسانی که می‌خواهند وارد این بازار شوند خبر بسیار خوبی به حساب می‌‌آید زیرا می‌توانند با قیمت کم سهم زیادی خریداری کنند. بعد از تعطیلات کریسمس نیز این طور پیش بینی می‌شود که قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دوباره سیر صعودی خود را طی کرده و خریداران خود را به سودهای خوبی برسانند.

جمعه سیاه بورس

اما جمعه سیاه بورس شاید برای همه خوشایند نباشد. برخی از افراد سهم‌های زیادی خریداری می‌کنند. جمعه سیاه بورس به زمان‌هایی گفته می‌شود که بیشترین ضرر در بازار بورس دیده می‌شود. تمامی سهم‌‌ها در ضرر بوده و کل بازار به رنگ قرمز در می‌آید.

نکته دیگر این است که افراد زیادی با تحلیل بازار در این روزها خرید خود را انجام داده و در روزهایی که بازار بورس به رنگ سبز در می‌آید سهم شان سود خوبی خواهد داشت. به همین دلیل است که جمعه سیاه بورس برای افرادی که دنبال خرید سهام با قیمت مناسب هستند، فرصت مناسبی خواهد بود.

سخن آخر

جمعه سیاه بهترین فرصت برای کسانی است که به دنبال خرید با بهترین قیمت ها هستند. جدای از این که سنت هیجان انگیزی به حساب می آید، برای بیشتر کسب و کارها فرصت خوبی است تا هم کسب و کار خود را گسترش دهند و هم این که بیشتر خود را به بازارهای ایرانی معرفی کنند. جمعه سیاه تنها مختص فروشگاه‌های بزرگ و یا کشورهای دیگر نیست. بلکه ایرانیان زیادی از جمعه سیاه استقبال می‌کنند. فروشگاه آرتینا یکی از فروشگاه‌های ایرانی است که انواع مجموعه‌های تخصصی و فروش اکسسوری‌های زنانه و مردانه، لوازم و اجناس باکیفیت و... را با جدیدترین مد روز در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. این فروشگاه همواره سعی می‌کند تجربه‌ای لذت بخش از خرید برای برای شما رقم بزند. این فروشگاه از هم اکنون آماده برای عرضه اجناس بوده و می‌توانید با تخفیف‌های باور نکردنی محصولات و اکسسوری‌های مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید.


بلک فرایدی کیه؟
جمعه 3آذر سال 1402 / 24نوامبر 2023

آیا جمعه سیاه فقط یک روز است؟

خیر این چنین نیست،جمعه سیاه از چند روز و یا یک هفته قبل از آن شروع می شود و در برخی فروشگاه ها تا یک ماه هم ادامه دارد.

در امارات جمعه سیاه را چه می نامند؟

مانند بقیه کشورها بزرگترین کمپین های فروش در امارات مربوط به جمعه سیاه است با این تفاوت که آن ها این جمعه را جمعه سفید می نامند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد