دمپایی روفرشی از کجا بخریم؟

در این مقاله با مفهوم اسلیپر چیست و همچنین انواع آن آشنا می شوید، اگر قصد مشاهده جدیدترین مدل های دمپایی روفروشی، مجلسی، فانتزی و غیره را دارید در این مقاله با ما همراه شوید.

اگر بخواهیم یک تعریف ساده برای سوال «اسلیپر چیست؟» داشته باشیم می‌توانیم به‌صورت زیر آن را تعریف کنیم:

به کفش‌های راحتی و سبکی که فقط در منزل و در برخی مدل‌ها هم در بیرون از خانه استفاده می‌شوند، اسلیپر یا پاپوش راحتی می‌گویند. درواقع اسلیپر همان دمپایی راحتی یا دمپایی روفرشی خودمان است.

مشاهده جدیدترین مدل های پاپوش و اسلیپر

تاریخچه استفاده از اسلیپرها

طبق نوشتار ویکی‌پدیای انگلیسی تاریخچه استفاده از اسلیپر به قرن دوازدهم در کشور ویتنام برمی‌گردد. اما زمانیکه از این مدل پاپوش در غرب استفاده شده، قرن 14م میلادی بوده است.
در کشور ما هم اسلیپر را بیشتر با دمپایی روفروشی و یا دمپایی حمام می شناسند.

جنس دمپایی‌های روفرشی

اسلیپرها در اصل از مواد نرم و رنگارنگ و در شکل‌های جذابی مثل حیوانات، پنجه حیوانات، وسایل نقلیه، شخصیت‌های کارتونی و غیره ساخته می‌شوند.

اسلیپرها برای چه فصل‌هایی مناسب هستند؟

ازآنجا که اسلیپرها یا دمپایی روفرشی در خانه بیشتر استفاده می‌شوند، مختص فصل خاصی نیستند و در همه فصول می‌توانید از آنها استفاده کنید. البته مدل‌های جلو بسته‌ای نیز در بازار هستند که می‌توانید از آنها در فصل‌های سرد مثل زمستان هم استفاده کنید.

اسلیپرها برای چه کسانی مناسب هستند؟

پاپوش‌های راحتی هم برای آقایان وجود دارند و هم برای خانم‌ها. در هر سنی و با هر سلیقه‌ای هم که باشید برای شما دمپایی راحتی در بازار وجود دارد.

ویژگی‌های بسیار خوب اسلیپرها

اگر بخواهیم بصورت کلی مزیت‌های استفاده از اسلیپرها را بیان کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سبک بودن
  • راحت بودن
  • گرم بودن در فصل‌های سرد و خنک بودن در فصل‌های گرم
  • جلوگیری از جذب خاک توسط پا
  • تنوع در شکل و رنگ
  • قابل استفاده روی فرش، سرامیک، پارکت و...
  • داشتن تنوع برای آقایان و خانم‌ها
  • تنوع قیمت و کیفیت

چرا باید از پاپوش‌های راحتی استفاده کنید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما باید از پاپوش‌های راحتی استفاده کنید. در ادامه چند تا از آنها را برای شما ذکر کرده‌ایم:

خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌دهند
متخصصان بهداشت معمولاً هشدار می‌دهند بدون دمپایی روی سطوح سرد راه نروید. زیرا خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش می‌دهد. وقتی پاهای فرد سرد می‌شوند، توانایی بدن در مبارزه با بیماری‌ها تغییر می‌کند و این می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد.

پوشیدن دمپایی روفرشی مانع از عفونت‌های باکتریایی و قارچی می‌شود
پوشیدن دمپایی در پیشگیری از بیماری‌های واگیر پا مانند عفونت‌های قارچی پا خصوصاً در ورزشکاران بسیار مفید است. بنابراین، استفاده از دمپایی راحتی نه تنها راحتی فوق العاده ای را برای شما فراهم می‌کند، بلکه سلامت شما را نیز حفظ می‌کند.

به حفظ تمیزی مکان کمک می‌کند
کفش‌هایی را که در بیرون می‌پوشید در عین کثیف بودن می‌توانند منبع آلودگی‌های میکروبی باشند و به سلامت شما آسیب بزنند. بنابراین بهتر است هنگام وارد شدن به منزل از دمپایی‌های راحتی استفاده کنید تا محل زندگی خود را در مقابل آلودگی‌های میکروبی محافظت کنید.

پوشیدن پاپوش راحتی مانع از بروز حوادث خانگی می‌شود
کف خانه‌هایی که از چوب، کاشی و یا پارکت ساخته شده است ممکن است کمی لغزنده باشد. مخصوصاً زمانی که جوراب می‌پوشید.

معمولاً پاپوش‌های روفرشی دارای زیره چسبنده و ناصاف هستند که احتمال زمین خوردن را بسیار کاهش می‌دهند. وقتی که بنا به دلایلی مانند پاسخگویی به تلفن، باز کردن در و سایر موارد عجله دارید و در داخل خانه حرکت می‌کنید، پاپوش‌ها باعث اصطکاک در حرکتتان می‌شوند و اینگونه شما را در برابر بروز حوادث مثل زمین خوردن محافظت می‌کنند.

با پوشیدن دمپایی می‌توانید بازدهی بیشتری داشته باشید
مطالعات مختلف این واقعیت را نشان داده است که کارمندانی که هنگام کار احساس راحتی می‌کنند، از بازدهی بیشتری نسبت به سایرین برخوردارند. عادت به استفاده از دمپایی باعث می‌شود که راحت باشید و آرامش داشته باشید.

با خواندن دلایل بالا احتمالاً شما هم دیگر وسوسه شدید همین الان یک اسلیپر شیک و پیک تهیه کنید! اما پیشنهاد می‌کنم کمی صبر کنید و ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا شما را با انواع مدل‌های اسلیپر مانند: دمپایی روفرشی مجلسی، مدل‌های جلوبسته، دمپایی فانتزی، اسلیپرهای جورابی، اسلیپرهای موکازین، دمپایی روفرشی حوله‌ای، دمپایی عروسکی و غیره آشنا کنیم.

انواع اسلیپر یا پاپوش راحتی

اسلیپرها انواع مختلفی دارند و شما کار سختی برای پیدا کردن یک مدل مناسب خودتان ندارید. در ادامه شما را با انواع مختلفی از پاپوش‌های راحتی آشنا می‌کنیم:

اسلیپرهای بسته

نوعی پاپوش مخصوص محیط خانه که از جلو و عقب بسته هستند. مزیتی که این نوع پاپوش‌ها دارند این است که از پا در نمی‌آیند و معمولاً هم خیلی گرم و نرم هستند و راه رفتن با آنها لذت بخش هست.

دمپایی‌های جلو بسته

اسلیپرهای پاشنه آزاد معمولاً با یک لایه بالایی پارچه ساخته شده‌اند که نوک پا و انگشتان پا را دربرگرفته، اما پاشنه را باز می‌گذارند. این مدل‌ها اغلب در هتل‌های گران‌قیمت استفاده می‌شوند.

دمپایی اسکاف

این نوع دمپایی دارای پاشنه برجسته و چسبنده هست تا از لیز خوردن جلوگیری کند. غالباً دمپایی‌های اسکاف با آستر شرپا (نام منطقه‌ای در هیمالیا) خیلی گرم و نرم هستند. این مدل از پاپوش راحتی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شود.

اسلیپرهای موکاسین

این نوع از پاپوش‌های راحتی از روی کفش‌های Mocassin الگوبرداری شده‌اند و ظاهری شبیه کفش دارند و از داخل پشمی و از بیرون مخمل هستند.

دمپایی روفرشی مجلسی

همانطورکه از اسم این مدل پیداست، از این نوع پاپوش بیشتر برای مهمانی‌ها استفاده می‌شود و شکل و شمایل بسیار زیبایی دارند. البته قیمت دمپایی روفرشی مجلسی نسبت به بقیه مدل‌ها کمی بیشتر است و این مورد را باید موقع خرید مدنظر داشته باشید.

دمپایی فانتزی بچه گانه

اگر قصد دارید برای فرزندان‌تان یک دمپایی بخرید، مدل‌هایی به‌نام دمپایی‌های فانتزی یا دمپایی عروسکی در بازار هستند که می‌تواند خیلی برای آنها جذاب باشد. البته اسلیپرهای عروسکی فقط برای بچه‌ها نیست و مدل‌های زیادی از آنها وجود دارند که شما می‌توانید انتخاب کنید.

پاپوش های چکمه ای

این مدل را بیشتر خانم‌ها دوست دارند. اسلیپرهای  چکمه‌ای  تا ساق پا را می‌پوشانند و در فصل‌های  گرم و سرد نیز استفاده می‌شوند.

بعضی از  مدل‌های  دمپایی‌های  چکمه‌ای  پاشنه هم دارند و شما می‌توانید آنها را با همه چیز از شلوار یوگا گرفته تا جین بپوشید.

اسلیپرهای جواربی

این مدل نه کاملاً دمپایی است و نه کاملاً جوراب؛ این یک جوراب دمپایی است! اسلیپرهای جواربی هم ویژگی‌های دمپایی را دارند، مانند کفی مناسب و مقاوم و هم ویژگی‌های جوراب مانند کشدار بودن.

جوراب‌های دمپایی ضخیم‌تر و گرمتر از جوراب‌های معمولی هستند، بنابراین هنگام سرد بودن هوا انتخاب خوبی برای پوشیدن در خانه هستند.

مشاهده جدیدترین مدل های پاپوش و اسلیپر

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد